zaterdag 12 november 2016

nieuwe beer en nieuw gratis patroon / new bear and free pattern

Er is weer een nieuw beertje!  Het is gemaakt van prachtige Steiff Schulte viscose in een oud roze kleur. Viscose vind ik lastig om mee te werken voor kleinere beren omdat het erg rafelt. Nu breng ik eerst rafel-stop aan voordat ik de delen uitknip. Dat helpt!
Voor het eerst heb ik schapenwol gebruikt voor de vulling. Je kunt er mooi mee vullen heb ik gemerkt.

A new bear has arrived! It's made of beautiful Steiff Schulte viscose in an old pink colour. I think it's not that easy to work with viscose for smaller bears as it raffles a lot. Now, before I cut the parts, I surround them with fraycheck. Works!
For the first time I used sheepwool for stuffing. It gives a beautiful result.




Gisteren bij Probeer nieuwe viscose gehaald : )))))))
Yesterday we bought new viscose at Probeer : )))))))

***

Voor de laatste keer dit jaar geef ik een patroon vrij / for the last time this year I publish a free pattern!


Have fun!!!   


red dog on truck






Fijn weekend verder!  Have a nice continue of the weekend!

6 opmerkingen:

  1. Wat een schatje en zijn hart zit op de juiste plaats zie ik.
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Pink,

    De Steiff Schulte viscose is echt een prachtig stofje
    en door de matheid oogt het echt nostalgisch.
    Het werkt inderdaad wel wat rafelig maar ik knip in
    eerste instantie het zoompje wat ruimer, als het genaaid
    is dan knip ik het bij. Maar de rafel-stop die jij omschrijft
    lijkt me ook heel erg handig, en vooral voor voetzooltjes
    want die rafelen onder je handen weg.

    Heerlijk dat je weer een nieuwe voorraad viscose
    hebt ingeslagen, lijkt me best moeilijk als je daar
    ter plekke bent heb je toch de neiging teveel mee
    te nemen.

    Je nieuwe beertje is echt heel mooi en lief geworden,
    en je hebt gevuld met schapenwol lees ik, kan je dat
    beter verdelen? en blijft het beter op z'n plek zitten?
    je ziet het wel ik ben nieuwsgierig ;-)))
    Het is ook zo'n schattig klein hummeltje, lief.

    Zo wil ik eens proberen met stro te vullen hoe ze
    dat vroeger ook altijd deden. Heb geen idee hoe gaat
    werken. Het is wel wat/veel zwaarder dacht ik en dat is juist
    wel leuk een beetje meer gewicht.

    Zo lief van je dat je weer een patroontje weggeef,
    misschien ga ik hem ook een keertje maken maar dan
    in de maat zoals ik het nu op je blog zie, klein dus.

    Fijn weekend verder,

    Veel liefs,
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Josephine! Je hebt wat vragen! Nu heb ik ergens, als het goed is, een berenblad waar in staat beschreven hoe je vult met stro; het is echt een vak apart. Ik ga dat blad zoeken (kan even 2 weken duren) en als ik het vind zal ik je dat laten weten. Leuk!

      Ja, de viscose is echt mooi; ik vind hem mooier dan de Hembold viscose die wat groffer is en minder zacht(ik heb ze even bestudeerd bij Probeer).
      Deze keer had ik van te voren een boodschappenlijstje gemaakt : ))))) ik ken mezelf als ik al die mooie stoffen zie!

      De zoompjes knip ik altijd heel ruim maar toch vind ik het veel handiger om eerst rafel-stop te gebruiken. Als je dit niet kunt vinden kun je ook textiellijm verdunnen met water en dit dunnetjes met een penseel aanbrengen. De randen worden dan wel wat hard en zijn iets moeilijker te naaien dus dan moet je even uitvinden waar je de lijm smeert. Het werkt goed.
      Al met al vind ik het beter dan vullen met polyester. Mocht je nu een beer naar het buitenland willen sturen dan is het handig om even te controleren of het daar door de douane mag.

      Leuk dat je ooit misschien ook een hondje gaat maken van het patroon!

      Ja, de schapenwol blijft goed op zijn plaats zitten! Voor de neus moet je wel op blijven letten maar je krijgt een mooi gevulde beer met wat gewicht. Ik doe er evengoed wel glasparels of steel-shot bij (voeten en buik) voor gewicht omdat de beren dan beter zitten en staan.

      Fijne week Josephine! Liefs van Pink xxx

      Verwijderen
  3. Hay lieve Pink,

    Geweldig vind ik jouw nieuw beertje...wat een
    ontzettend schattig kopje heeft deze kleine guit..
    En ja ik vind deze stof ook helemaal geweldig zeg,
    misschien zal ik deze stof ook een keer gaan kopen,
    je krijgt er een waanzinnig oud effect mee...

    En wat ben je toch een enorme lieverd, dat je met
    ons je patroontje van je hondje deelt..je bent een
    onbaatzuchtig mens lieve Pink..dank je wel!
    Ik zal hem zeker een keertje gaan maken..

    Vind het hartje zo zo lief op het buikje van deze
    kleine guit...het kleine ding heeft mijn hart gestolen!

    Dag mooi mensje..fijne avondXXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha lieve Marijke, zo lief dit bericht van jou! xxx

      De viscose kan ik je zeker aanraden alhoewel het erg rafelt en ik het lastig vind voor kleine beertjes etc. Ik gebruik eerst fray-check (rafel-stop) voor ik de stof knip; scheelt stukken.

      Fijn dat je blij bent met het hondenpatroontje en mocht je nou ooit een patroontje zien van mij dat je graag wilt hebben kun je dat gewoon van me krijgen hoor!

      En sorry voor de late reactie maar je weet waarom dat zo is!

      Doe rustig aan en verder wens ik je een toffe week!

      Heel veel liefs van Pink xxx

      Verwijderen
  4. Lieve Pink..♡
    Wat een lief beertje en mooi♡ ook..ik loop erg achter ...doet me ook beetje verdriet...ik hoop snel wat in te halen..en hoop ook zelf eens een beertje te maken...
    liefsss ..Gaby..xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you very much for your comment! Pink