dinsdag 16 augustus 2016

hond / dog in progress and hexagon quilt in progress

Het hondje dat ik ging maken voor mijn vriendin lijkt nog niet helemaal op haar hond!  Dat geeft niet want zo leer ik veel over ontwerpen. Dit rode hondje is nu af en omdat ik het "on wheels" wilde maken maar niet echt een leuk plankje zag besloten we het zo op te lossen.  De auto is handgemaakt en er is mee gespeeld. 
The little dog I was going to make for my friend doesn't completely look like her dog! That's OK as I learn a lot about designing this way. This red doggie is finished now and as I wanted to make it "on wheels" but couldn't find a nice piece of wood we decided to solve it this way. The car is handmade and children have played with it.







In de voeten zitten glasparels en verder is het hondje gevuld met polyester. Door de glasparels zijn de pootjes sterk genoeg om het hondje los te laten staan.
Het hondje is vastgemaakt aan de auto.
The feet contain glass-pearls and doggie is stuffed with polyster. By using the glass-pearls the legs are strong enough to let doggie stand alone.
Doggie is attached to the car.

Nu ga ik eerst het patroon een beetje aanpassen om de juiste hond te maken!  Now I'll first make some changes to the pattern to make the dog look real.
Hoop ik..... I hope : ))))))))))))))    

Tot nu toe ben ik tevreden met het resultaat en ik vind het hondje ook leuk.  Until now I'm happy with the result and I also like the doggie.

wordt vervolgd / to be continued! 

Nu nog even een foto laten zien van de hexagon-quilt in progress!  Now I'll show you a picture of the hexagon-quilt in progress! 


Ook hier ben ik blij mee / I'm also happy with this one!
wordt ook vervolgd / also to be continued! 

 

6 opmerkingen:

  1. Ohhhh lieve Pink, wat een lieverd is dit hondje
    geworden, dat eigenwijze kopje, het is net of
    hij je van alles wil vertellen, hihi.

    Wat een PRACHTIG neusje heb je ook gemaakt, en zijn
    oortjes zijn zo leuk met het stippelstofje.
    Het is een SUPER patroontje geworden met een mooie
    borstkas.

    Trouwens ik vind het heel origineel zo in die schattige
    houten auto, het past allemaal prefect bij elkaar.
    Je hebt er ook mooie foto's van genomen.

    Leuk ook om de vorderingen van je Hexagon Quilt te
    bekijken, mooi de nieuwe cirkel die er aan toegevoegd
    is en dat rode accenten weer subtiel terugkomen.

    Succes met het aanpassen van het patroon.....

    Veel liefssssssssssss
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Josephine, voor allebei je berichten! Er komt een dag dat duidelijk wordt om welke hond het gaat! Hoop ik!

      Wat een geweldige tip over dat crêpe-papier; reuze bedankt! Ik ga het zeker uitproberen!

      Fijne week verder en liefs van Pink! xxx

      Verwijderen
  2. Oeps daar ben ik nog eventjes, vergeet net nog
    antwoord te geven op je vraag over het verven van
    de viscose.

    Daarvoor gebruik ik crepe papier, het is in alle kleuren
    te koop. Je neemt een hoeveelheid crepe papier en doet
    dat in een bakje met lauw water. Je moet een beetje spelen
    met de hoeveelheden want dat hangt af van wat je wil,
    heel sterk gekleurd of lichter. Dan laat ik dat een
    poosje in het water liggen en roer er regelmatig in.
    Als het naar mijn idee de juist kleur heeft dan knijp ik
    het goed uit en laat het drogen. [NIET spoelen dus]
    En dat is alles, probeer het maar eens.....

    Liefssssss

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Pink,

    Wat een gave rode hond heb je gemaakt meis..ten eerste omdat
    hij rood is...en ten tweede vind ik hem zo lief kijken, echt zoals een
    hond dit kan doen..zijn koppie en beetje scheef alsof hij wil zeggen..
    gaan we nog even wandelen lieve Pink?
    Zijn polkadot oortjes vind ik super!

    Geweldig zoals je dit beesie hebt gemaakt...en heel erg knap dat
    je dit kan! Ik doe het je niet na hoor meis..

    Die houten wagen is tofffff!!! en leuk het rode diertje past er precies
    in, alsof hij er voor gemaakt is...
    Kortom wat een geslaagd patroon is dit, hopelijk worden er nog meer
    hondjes geboren...

    Liefs,
    MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He lieve Marijke, dank je en ik heb je even gemaild! Liefs van Pink! xxx

      Verwijderen
  4. Ohhh...ik vergeet nog iets te zeggen over het vorderen van
    je hexagon..het gaat snel! En wat wordt het een plaatje!

    Dikke kusXXX MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you very much for your comment! Pink