donderdag 2 juni 2016

Old English Paper Piecing block 5, 6, 7

Zo tussen de bedrijven door heb ik weer 3 blokken gemaakt.
In between I've made 3 blocks again.

block 5

block 6


block 6



block 7


block 7



the first 6 blocks


Op dit moment twijfel ik tussen 9 blokken met daar omheen andere stof voor een medaillon-quilt en gewoon doorgaan met blokken maken.
At this moment I hesitate if I shall make 9 blocks surrounded with other fabric for a medaillon-quilt or just go on with the blocks.

Een vriendin roept steeds:  van mij!!!   go on!!!!   Maar dat weet ik nog zo net niet!!!
A friend keeps calling:  mine!!!  Go on!   But I'm not sure about that! 

Het wordt lastig om toch een bepaalde rust in de quilt te krijgen. It will be difficult to create some "peace" in the quilt. 

Nu eerst nog maar eens 2 blokken maken en dan opnieuw kijken!
Now first I'll make 2 new blocks and will have a look again then! 

Wordt vervolgd!  To be continued! 


7 opmerkingen:

  1. Je gaat als een speer Pink en ze zijn zo leuk. Ik denk dat het leukste is er negen te maken , sashings ertussen. En een border eromheen. Dat is het rustigst. Een medaillon quilt lijkt meniet zo geschikt, dan wordt het pas echt druk en gaat de aandacht weg van deze leuke blokken.
    Maar je moet doen wat je zelf het leukste vind natuurlijk.
    Lieve groet. Van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Riet! die 9 daar ben ik het mee eens en die sashings ook! Ik zal opnieuw kijken als de 9 blokken af zijn; ik heb er nog niet echt een beeld van. Waar ben ik nu weer aan begonnen HAHA!!! Maar, ik heb goede hoop dat het uiteindelijk wel goed komt!
      Fijne avond en liefs! Pink

      Verwijderen
  2. Ohhh wat ben je al VER Pink, en wat zien deze blokken
    er al prachtig uit. Negen blokken lijkt mij ook een
    mooi aantal.

    Ik moet een beetje om mezelf lachen, net schreef ik
    een heel verhaal hier en opeens foetsie het berichtje.
    Zal wel per ongeluk te driftig ergens getikt hebben, ;-)))

    Maar ik omschreef dat het misschien wel mooi zou zijn
    als je om de negen blokken een smalle strook van lichte stof,
    [een soort kader] zou aanbrengen want dat geeft meteen
    veel rust.......nu heb ik niet veel verstand van quilten
    dus dacht ik zal is even gaan googelen op "Sashings"

    Hahaha.....hilarisch hé, ach een mens is nooit te oud
    om iets te leren toch.

    Maar één ding is zeker, deze quilt gaat prachtig worden!!!

    Veel liefssssssssssss
    Josephine
    XXX


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh ja, dat ken ik. Ben er nooit achter gekomen waar het dan blijft!

      Je moest een weten hoeveel woorden ik leer!! Voornamelijk van lieve Riet!

      De meningen over de stoffen die ik gebruik zijn nog steeds erg verdeeld maar dat maakt me niet uit. Nu eerst die 2 blokken maken en kijken!!!
      Ook dat is zo leuk als je zelf iets bedenkt! Ik zie wel waar het eindigt!

      Ik wens je een heel fijn weekend; het is hier erg warm en broeierig en ik geloof zelfs dat er weer onweer komt. Net, op de fiets, dacht ik: jeetje wat is alles mooi groen!!! en ook zo vol! Het "groen" is heel blij met al dat water!

      Liefs!!! Pink xxx

      Verwijderen
  3. Lieve Pink,

    Zo he!! Jij gaat snel hoor Pink...
    En stuk voor stuk zijn het schoonheden van blokken...
    wat een geduld moet je hier voor hebben, het is een
    monnikenbaan!

    Wat wordt het apart en mooi meis...en ik weet zeker
    dat je ineens weet wat je wil, en hoe je het gaat maken.
    Dan krijg je een ingeving en dan klopt het plaatje...
    laat het maar gebeuren.

    Ben nu reuze benieuwd naar het eindresultaat, 1 ding weet
    ik zeker..het wordt super!

    Dag lieve Pink, wens je een tof weekend,
    liefs,
    MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha lieve Marijke, dank je wel! Grappig wat je schrijft: "laat het maar gebeuren"; zelf zit ik ook zo in elkaar! Geen idee hoe het wordt maar wel benieuwd naar het eindresultaat van de quilt!

      Het is warm...... en ik wens je (jullie) een heel fijn weekend!!! Liefs van Pink

      Verwijderen
  4. Lieve Pink..♥
    Wat schiet je al op met je blokken♥..ik snap eerlijk gezegd niet veel van quilten hihi ..omdat ik het nog nooit heb gedaan.;)
    Ook dit lijkt me beetje moeilijk zie tekening en vind dat heel knap♥ van jou♥ dat je gewoon doet wat er in je opkomt.. uiteindelijk als het eenmaal af is.. komt het Wauw♥ plaatje♥ wat in je hoofd zat..dus je♥ zal zeker slagen lieverd♥..een beertje♥ maken is al een Kunst♥..
    Lieverd♥ een zonnig☼ weekend en het is hier ook warm liefsss♥ Gaby..♥x♥x♥

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you very much for your comment! Pink