zaterdag 22 augustus 2015

Pincushion / speldenkussen

Van de week heb ik tussen de bedrijven door nog een speldenkussentje gemaakt. Ooit zag ik iets dergelijks op internet en lang geleden vond ik in de kringloop een zakje met koperen spulletjes en dat lag maar te wachten in de kast. Nu het toch zo warm was vond ik het een mooi tussendoor werkje.

Last week, in between, I made a pincushion. One day I saw something like this on internet and long ago I found a little bag with copper things in the secondhand shop and to be honest the little bag was laying in my closet, waiting. Now that it is so warm here I thought this would be a nice in between job.


Het is helemaal gevuld met polyester zodat ik er ook echt naalden in kan zetten die ik altijd kwijtraak. Het lapje heb ik aan de randen naar binnen geduwd met een pincet en vastgelijmd.
It has completely been stuffed with polyester so I really can add pins I always can't find back. With tweezers I pushed the borders of the piece of fabric inside and glued it. 

Fijne zondag................hier komt onweer, code geel.................ik vind het wel prima!
Nice Sunday............here will be thunder and lightning, code yellow.......... it's OK with me!

4 opmerkingen:

  1. Liebe Pink,
    eine gute Idee! Nadeln brauchen auch einen schönen Platz!
    Einen schönen Sonntag für dich und liebe Grüße Conni

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He hallo Conni! Froh wieder etwas von dir zu horen! Ich werde dich schnell mailen! Und danke!

      Liebe Grusse! Pink

      Verwijderen
  2. Ha Pink,

    Wat een geweldig speldenkussen is dit, en inderdaad
    zeer handig voor naalden, vooral de popnaalden
    hebben en behoorlijke lengte en kunnen hier
    mooi diep worden ingestoken.

    Wat goed Pink dat je die leuke spulletjes tegenkwam bij
    de kringloop, en jou verzameling speldenkussentjes is nu weer
    ietsje groter geworden ;-)))))

    Je komt zeker de leukste ideetjes tegen op internet,
    onlangs zag ik ook iets grappigs dat ik t.z.t wil gaan maken,
    speldenkussentje nummer zoveel, hahaha.

    Ben nu vandaag weer eens met een beertje begonnen,
    een kleintje weer, zit al uren te tuttelen met het hoofdje
    en de oogjes hebben zo ongeveer al alle standen gehad.
    Nog niet de stand die me bevalt, leg het maar even naast me neer nu.

    Wens je een fijne week toe, en voor mij mag het onweer ook komen hoor,
    krijgen we tenminste weer wat normalere temperaturen..

    Liefssssssssssssssssss
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Josephine, dank je! Je hebt gelijk wat die spelden betreft, reuze handig allemaal!

      Leuk dat je ook aan een beertje bent begonnen! Als je er niet uit komt met oogjes ja, lekker even laten rusten. Wat ik zelf ook wel doe is het hoofdje bekijken van bovenaf of ik houd het voor de spiegel................ soms neem ik gewoon een andere maat oogjes en zeker, ik leg een beer ook vaak even weg! Ik kijk uit naar je nieuwe beertje!!!

      Nieuw speldenkussentje binnenkort??? Aha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik kan niet wachten!!!!

      We hadden wat regen maar geen onweer, niet eens echt harde wind. Vaak worden we overgeslagen hier. Het is wel wat koeler.

      Voor jou ook een fijne week en veel "knutselplezier"!

      Liefssssssssss! Pink

      Verwijderen

Thank you very much for your comment! Pink