woensdag 19 augustus 2015

Complementary quilt in progress

De quilt bestaat nu uit 56 blokjes en ik heb nog genoeg stof om verder te gaan. Nu moet ik eerst weer knippen en plakken ( ik plak de stof om kartonnetjes ) en dan weer uitproberen welk blokje waar moet komen. Het wordt wat lastiger om een goede combinatie te vinden. Leuk! Wordt vervolgd!

The quilt has 58 small blocks now and I have enough fabric to go on. Now first I must cut and glue ( I glue the fabric around cardboard) and find out which block must be added to which block. It is harder to find a good combination. Nice! To be continued!

De beer in progress ligt nog steeds te wachten.....ik denk dat hij me niet aardig gaat vinden........The bear in progress is still waiting..........I think it is not going to like me..........

Hier is een foto van de quilt / here is a picture of the quilt: 


Bedankt voor je bezoek!  Thank you for your visit! 

7 opmerkingen:

  1. Ha Pink,

    Als je nog genoeg stof hebt om verder te gaan dan
    gaat dit een flinke puzzel worden, maar wel een leuke
    .Het lijkt me zeker lastig om een goed evenwicht te
    vinden tussen al die verschillende soorten stof.

    Wat ik me afvraag, wat voor lijmsoort gebruik je daarvoor?
    Je kan natuurlijk mooi strak werken als de stof op de kartonnetjes
    geplakt is maar later moeten die toch weer verwijderd worden?????

    Och.....arme beer, ligt hij daar maar half ontbloot en wat
    slapjes te wachten ;-)))))

    Succes met het puzzelen, en nu al vind ik het een heel
    mooi quilt.

    Liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Josephine, ik gebruik een pennetje van Sewline. Bij de quiltwinkels kun je die kopen. De na-vullingen heten Sewline Fabric Glue Pen water-solunle glue refills.
    Kanttekening: de pennetjes zijn klein en rond de 5 euro; de na-vullingen zijn ook al niet goedkoop. Ik gebruik een flintertje lijm en niet volledige strepen. De malletjes print ik uit (veel te vinden op internet of ik teken zelf een blad) en ik gebruik zo dik mogelijk papier, eigenlijk al karton. Als ik blokjes aan elkaar heb gezet haal ik zoveel mogelijk weg om ze opnieuw te gebruiken zodat ik niet 100 blokjes hoef te knippen.....
    Ik heb Pritt geprobeerd maar dat zit gewoon te vast vind ik. Op internet zag ik dat er ook een flesje bestaat maar dat heb ik nog niet gevonden; ik denk dat het in Amerika geleverd wordt.

    Hoe lang doe ik met zo'n stift? Weet je mijn iets grotere quilt nog met het hart er in? 2 stiftjes.

    Je kunt het ook vastnaaien maar daar heb ik geen zin in en nu zit het inderdaad mooi strak!

    Die beer hè, zo gemeen van me en dan wacht een vriendin ook nog op de leeuw. Geen zin. Heel goed om eens even geen zin te hebben om een beer te maken! Komt wel goed hoor!

    Liefs Jospehine!!!! Pink xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat wordt hij leuk Pink maar wat maak je het jezelf moeilijk. Als je het allemaal geknipt heb leg je ze allemaal op tafel en ga je schuiven net zo,lang tot je tevreden bent. Je kan ze eventueel nummeren als je de tafel weer nodig hebt. Dan ga je ze rij voor rij aan elkaar naaien in de breedte. Altijd dezelfde zoombreedte nemen. Ik gebruik een kwart inch. Alleen zeskantige hexagonnen doe je om een kartonnetjes of zo omdat dat niet makkelijk te naaien is. Vierkantjes zijn het makkelijkst te naaien en als je ze gestreken hebt zijn ze schitterend glad en strak. Probeer het maar eens.
    Je kan ook een of meerdere wonderdoekjes gebruiken , leg er maar eens een lapje op, hij blijft gegarandeerd hangen en je kan het. Overal mee naar toe nemen.ook makkelijk om een patroontje in volgorde uit te leggen.
    Ik hoop dat je hier weer wat aan hebt.
    Lieve groet van riet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Riet, wat een geweldige tip van die wonderdoekjes, ik ga op zoek! Dank je wel!!! en wat de kartonnetjes betreft, ja, ik weet het maar ik vind het zo relaxed en leuk om te doen! Op een dag zal ik de naaimachine wel pakken denk ik maar deze quilt maak ik zo af en doe af en toe een blokje. Binnenkort krijg ik een grotere werktafel zodat ik niet steeds alles hoef op te ruimen als ik wat anders wil doen, zoals verder gaan met een beer. Dan ben ik denk ik wel meer geneigd om de naaimachine neer te zetten!
      Fijn weekend!!! en ik hoop dat jullie weer helemaal opgeknapt zijn!
      Lieve groet van Pink!

      Verwijderen
  4. ciao mia cara amica!
    sono tornata dalle mie vacanze....ma spero di ripartire al più presto!
    ti mando un grande bacio e un abbraccio forte!
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar ben ik weer lieve Pink. Weet je dat de grootste en bekendste quiltsters in Nederland al hun quilts met de hand maken! Dan kan je toch in plaats van de naaimachine de naadjes met de hand doen. Ik heb een poosje geleden ook een quilt helemaal met de hand gemaakt. Die met de vogeltjes en allemaal vierkantjes . Staat wel op mijn blog. De kartonnetjes heb je echt niet nodig. Ge woon
    nette naadjes handmatig net als met de machine. Supergoof en Juud,s quilts doen niet anders.
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Riet, je bent een STER!!!! dat je die prachtige quilt helemaal met de hand hebt gemaakt!!! Weet je, ik las het wel op het blog van Supergoof maar ik dacht dat ze de quilt-steekjes bedoelde, wat een giller!
      Juud's quilts die moet ik even opzoeken! Staat vast wel in jouw lijst! Morgen even kijken!

      Bedankt Riet voor al je hulp!!! Hartstikke lief!!!

      Fijne zondag! Lieve groet van Pink!

      Verwijderen

Thank you very much for your comment! Pink