vrijdag 24 juli 2015

naaldenmapje / needle holder

Een vriendin liet me een naaldenmapje zien en vroeg of ik er 2 voor haar wilde maken.  Ik heb snel een foto gemaakt (mijn vriendin woont in het buitenland) en na een paar dagen wilde ik er aan beginnen. Na wat gepuzzel had ik door hoe het in elkaar zit en vandaag heb ik er dan eentje gemaakt om het te proberen.

A friend showed me a needle-holder and asked me if I wanted to make 2 for her. I quickly took a picture (my friend lives abroad) and after a couple of days I wanted to start with it. I had to puzzle a bit to find out how it is done and today I made one as a try-out.


eerst heb ik dit getekend / first I drew this


deze manier van naaien van de stoffen vind ik makkelijker dan 2 uitgeknipte vormen / I think it is easier to sew the fabric this way instead of 2 cut shapes




de stoffen zijn omgedraaid naar de goede kant en de naad is gespeld om te voorkomen dat het naar binnen trekt / de fabrics have been turned good side outside and I pinned the seam to avoid the fabric pulling the seam inside 


gestikt laagje wolvilt voor de naalden / stitched woolfelt layer for the needles 




Klittenband voor de sluiting / velco to close


 vouwen in een hartvorm / folding into a heart-shape
voor je dit doet eerst checken of de 2 klittenband delen wel bij elkaar komen!  before you do this first check if the 2 velco-parts come together!




et voila!  

wat heb ik geleerd?  what did I learn?   

  • de volgende keer maak ik het stukje stof voor de sluiting wat ronder en ook neem ik een niet-zelfklevend klittenband
  • next time I'll make the piece of fabric to close the heart a bit rounder and I won't use self-adhesive velco. 
  •  mogelijk vouwt het beter als je acrylvilt gebruikt en geen wolvilt; nu is het een beetje dik
  • it is possible that when using acrylfelt instead of woolfelt the shape will fold better; it is a bit thick now

Het was leuk om te doen.......................nu nog een paar maken!
It was fun to make it...............now a few more to make! 

Fijn weekend!   Lovely weekend! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you very much for your comment! Pink