zaterdag 25 juli 2015

Japanese quilt is af / is finished

Hoera!  eindelijk is de quilt af. Het heeft lang geduurd voordat ik kon besluiten hoe ik hem af zou werken. Enorm getwijfeld heb ik of ik een zwarte rand om de quilt zou zetten maar uiteindelijk toch maar niet. Nu heb ik de randen naar binnen gevouwen en met een matras-steek vastgezet. De quilt is niet helemaal recht maar ik vind het niet erg en heb gewoon nog wat oefening nodig.

Hurray! The quilt is finished. It took a long time before I could decide what to do with the border. I hesitated about a black border but in the end decided not to make it. Now I've folded the borders inside and closed them with a mattrass-stitch. The quilt hasn't really straight sides but I don't mind. I just need some more practice.


De kleuren zijn iets intenser maar het lukt niet om dit goed te fotograferen. The colours are more intensive but I don't succeed to photograph this correct.

1 ufo minder!  1 ufo less!  

De bloemenmand laat nog even op zich wachten; die maak ik tussendoor. The flowerbasket needs more time; I make it in between. 

Tijd om een nieuwe quilt te ontwerpen. Spannend!  Time to design a new quilt. Exciting!  

Bedankt voor je bezoek!  Thank you for your visit! 

9 opmerkingen:

  1. Hallo Pink. Ik was even een paar weekjes met vakantie dus ik loop erg achter. Wat is je quiltje leuk geworden en wat leuk dat naaldenboekje. Eenbekend stofje ook .hih
    Ik ga gauw nog even verder visite lopen.liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Riet! ik hoop dat jullie een heel fijne vakantie hebben gehad! We waren zelf ook een weekje weg naar een snikheet Duitsland; het was er erg mooi.

      Ja, ik ben zelf ook blij met de Japanse quilt (en nog altijd heel dankbaar voor de prachtige stoffen!)
      Ik had net vanavond mijn stofjes eens even bij elkaar gezocht en ben druk doende om een nieuwe quilt te ontwerpen.

      Fijne zondag Riet!!!

      Lieve groet van Pink!

      Verwijderen
  2. Ha Pink,

    Je quilt is echt heel leuk geworden, en juist met wat
    onregelmatigheden vind ik zo'n quiltje veel meer charme hebben.
    Deze quilt geeft mij een zeer rustgevend gevoel, bijzonder.

    Inderdaad heel spannend om weer een nieuw patroon te
    gaan bedenken, een leuke uitdaging.

    Hebben jullie ook veel storm gehad, wij in de namiddag
    wel, en ik ben benieuwd wat er allemaal kapot is gegaan
    in de tuin, het ligt vol afgebroken takken zie ik vanuit mijn
    keukenraam maar morgen ga ik de schade bekijken.
    Hoop dat het meevalt allemaal.............

    Geniet van een fijne zondag en nieuwe week.....

    Vee liefs.
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Josephine! Stormschade? niet zo veel: de gladiolen waren omgewaaid en staan nu in de kamer, heel mooi. Maisplanten geknakt (mais voor de kippen!); vlinderstruiken omgewaaid en weer opgebonden. Verder valt het gelukkig reuze mee! Bij jullie???

      xxx Pink

      Verwijderen
    2. Ha pink,

      Uiteindelijk viel het mee, wel veel takken
      van de kastanjeboom en allerlei andere struiken afgebroken
      en een paar emmers vol blad.
      De strong Annabel, [niet strong genoeg voor deze storm, ;-)))
      ligt zo ongeveer plat maar gelukkig niet afgebroken.
      Als de zon weer even goed gaat schijnen zal het wel weer goed komen.

      En voor de rest wel behoorlijk schade aan de bloemen zelf.
      Ach.............er zijn ergere dingen zullen we maar zeggen,toch.
      We gaan nu langzaam aan weer naar beter weer deze week, jippieeeeeeeeee

      Liefsssssssssssssss
      Josephine

      Verwijderen
  3. Liebe Pink,
    dein Quilt ist so toll geworden und die Stoffe hast du wunderbar kombiniert! Bis bald, Conni

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Conni! Danke und bis bald! Liebe Grusse! Pink

      Verwijderen
  4. E sì, un lavoro lungo e faticoso...ma il risultato è veramente strepitoso!
    complimenti!

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you very much for your comment! Pink