woensdag 6 mei 2015

Japanse quilt in progress

Dankzij Riet, van wie ik de give away won op haar blog mylifequiltingandstitchingagain.blogspot.com , ben ik gaan zoeken op internet naar Japanse quilts. De stoffen die ik won zijn Japans en nadat ik een paar dagen had nagedacht kwam ik op het idee om er dan ook een Japanse quilt van te maken. Er ging weer een wereld voor me open! Prachtige quilts zijn er te vinden! 
In alle bescheidenheid begin ik aan een kleine quilt; ik weet nog niet precies hoe klein maar dat wijst zich vanzelf.

Thanks to Riet, from who I won a give away on her blog mylifequiltingandstitchingagain.blogspot.com , I started searching on internet for Japanese quilts. The fabrics I won are Japanese and after some brainstorming a couple of days I got the idea to use the fabric for a Japanese quilt. It was very surprising to find all the beautiful quilts!
Being a beginner I decided to start with a small quilt; I don't know yet how small but time will show me.

  
ik heb gekozen voor deze twee kleuren; I have chosen these 2 colours   
Na wat teken- en knipwerk zijn dit de stukjes stof die ik gebruik; after some drawing and cutting these are the pieces of fabric I'll use.






Wat zijn de stoffen mooi hè en ik heb echt alleen deze 2 kleuren nodig! 
Ain't these fabrics beautiful and I really only need these 2 colours!

Spelen met kleur en simpele vormen, daar houd ik van!
Playing with colours and simple shapes, I love that!

Eerst ga ik dit eens in elkaar zetten en ik denk nog niet na over een rand wel/niet. Ik zie wel!
First I'm going to stitch these parts and I don't think already about a border yes/no!

Nogmaals dank Riet voor deze mooie stoffen en zoals je ziet ben ik er heel blij mee!
Once again thank you Riet for these beautiful fabrics and as you can see I'm very happy with them.

to be continued.........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you very much for your comment! Pink