vrijdag 1 mei 2015

crocheted bag with hexagon is finished

Zo vlak voor het weekend heb ik dan eindelijk het tasje af. Ik vond een mooie stof voor de voering. Het was nog niet zo eenvoudig om de voering netjes te maken omdat ik zowel de binnenkant als de buitenkant-met-gaatjes mooi wilde afwerken.

Just before the weekend I finished the bag. I found a lovely fabric for the lining. It was not that easy to make a neat lining  because I wanted the innerside and the outside-with-holes look neat.

lining/voering 
Ik heb biaisband gebruikt, had ik nog ergens liggen. I found some biaisband in a drawer.

De binnenkant naaide ik met de hand en het band zit aan de binnenkant van de tas/ I stitched the inner-side by hand and the biaisband is at the inner-side of the bag


The finishing touch for the opening



 Ik vind dat de kleur er goed bij past / I think the colours match




Het tasje is 20 cm  / the bag measures 7,9 inches

Het was veel werk en ik denk dat een groter tasje gemakkelijker is om te maken.
It was a lot of work and I think it will be easier to make a bigger bag.

Ik moest puzzelen hoe ik de voering zou maken / I had to puzzle how to make the lining.

Nu het tasje af is ga ik verder met quilten en een beer ontwerpen / now the bag is finished I'll go on with quilting and designing a bear.

Maar nu eerst:  weekend!!!!!!!!!!!!!!!!   But  first now:  weekend!!!!!!!!!!!!!!!! 

Ik wens je een heel fijn weekend!  I wish you a very nice weekend!


5 opmerkingen:

  1. Lieve Pink,het tasje is echt PRACHTIG geworden.
    Het stofje voor de voering past er zeker heel erg goed
    bij, en wat een toeval dat het stukje biaisband er zo
    mooi bij past wat kleur betreft. Zo zie je maar weer
    wie iets bewaard heeft wat...............

    Het valt me telkens op dat je zo mooi en vooral precies
    te werk gaat met alles. Het is een UNIEK tasje geworden.

    En je hebt helemaal gelijk als je schrijft dat een groter formaat
    waarschijnlijk eenvoudiger te vervaardigen is.
    Dat zelfde ervaar ik ook bij beren maken, de kleintjes vragen
    veel meer inspanningen en handigheid. Je vingers zitten dan
    steeds in de weg als het ware, maar de kleine objecten vind
    ik zelf wel een veel grotere uitdaging om te vervaardigen.

    Je hebt al weer boze plannen lees ik, quilten en weer
    een nieuwe beer, leukkkkkkkkkkkkkkkkkkkk.

    Geniet van een heerlijk weekend,

    Veel liefssssssssssssssss
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Josephine, dank je wel! Kleine beertjes, ze zijn zo schattig maar het is me een werk! Ik zie op internet beertjes en muisjes etc. van 3 cm voorbij komen, ongelooflijk. Dat is echt niet voor mij weggelegd!
      Grappig dat je het leuk vindt, die kleintjes maken.....en ik moet er weer een paar gaan maken want ik heb leuke blikjes voor ze, maar.........dat gepriegel en telkens weer oprapen.....ik moet er echt even voor gaan zitten!
      De beer die ik nu maak is een stuk groter!

      Josephine, het kan zo lastig zijn als je heel precies wilt werken....ik probeer dat af en toe ook los te laten maar je bent wie je bent hè?! Ik moet nog even oefenen :))))

      Fijn weekend en liefsssssssssssssss!!! Pink

      Verwijderen
  2. Muy bien rematado, te ha quedado un bolso encantador! Un abrazo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Pink.
    Wat een schattig tasje heb je gemaakt. Een waar artistiek kunstwerk. Mooi hoor.
    En nu weer op naar de volgende uitdaging.
    Prettig weekend.
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. grazieeeee di cuore!
    sei un tesoro!!!
    ma che meraviglia questa tua creazione.... è bellissima!
    un bacio grande
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you very much for your comment! Pink