zondag 10 mei 2015

Japanese quilt in progress 2

Het schiet al aardig op met deze quilt. Hij is niet zo groot maar ik weet nog niet zeker of ik hem zo laat of nog groter maak.

I'm making progress with this quilt. I'm not yet sure if I'll leave it this size or make it bigger.

Hier zijn de rode blokjes met de hand aan elkaar genaaid en ik heb een rand gesneden van karton. Dit moest over, ik zag gelukkig op tijd dat 2 stukken te kort waren.
Here the red blocks have been stiched by hand and I've cut a border from cardboard. I had to re-do this because just in time I saw 2 pieces were too short.


De randen zijn genaaid en het bobbelt een beetje door het karton dat ik moest buigen om de stukken aan elkaar te naaien. Ik vind de kleuren-combinatie zelf erg mooi.
The borders have been stitched and the cardboard waves a little because I had to bend it to be able to stitch the parts together.


en ja hoor, ik speelde weer met het patroon en zag ineens deze combinatie. Moest ik weer over nadenken!
and yes, I played with the pattern again and suddenly saw this combination. I had to think again!


Ik ga voor de meer traditionele!  en de zomen zijn vastgezet. Nu de rondjes nog!  (en ik kan altijd de andere ook nog maken!)

I've chosen the more traditional one!  and the seams have been secured. Now it is time for the circles! (and it is always possible to make the other one too!)

Ik ben nog aan het nadenken of ik er Japans borduurwerk op wil maken.
I'm still thinking if I want to add Japanese embroidery.

Ik geniet er echt van om deze quilt te maken!
I really enjoy making this quilt!

en...ik weet dat ik in het begin zei dat twee kleuren genoeg waren :)))))  en dat is nu zo'n leuke kant van zelf ontwerpen!  dingen veranderen!
and....I remember in the beginning I said 2 colours would be enough :)))))  and that is such a great way of designing!  Changing things!

Ik wens je een heel fijne week!  I wish you a very nice week!

7 opmerkingen:

  1. Ha Pink,

    Wat schiet je al heerlijk op zeg, en ik betrap mezelf op
    dat ik met jou quilt in gedachten aan het schuiven ben
    met de cirkels, haha. Kan me voorstellen dat je al doende
    opeens weer een andere combinatie ziet. De buitenrand
    vind ik qua kleur er prachtig bij staan.

    Bene heel benieuwd of je er Japans borduurwerk op gaat
    maken, wat mij ook heel mooi lijkt is om lijkt als ik er
    zo naar kijk is.............................

    Als je de zwarte bloemen op de bordeauxrode vierkanten net
    buiten het kader op de grijze buitenranden door borduurt,
    heel subtiel een paar bloemen, dan blijft het toch heel krachtig
    maar net een ietsje speelser.

    Eigenlijk vind ik hem nu al erg mooi hoor,
    worden de kleuren hier op je blog natuurgetrouw weergegeven?
    In je vorige post zag ik de ronde cirkels hel blauw overkomen.

    Succes met de vorderingen Pink,
    en ik wens je een fijne week toe.............

    Veel liefssssssssssss
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat dacht ik wel, Josephine quilt een beetje mee! Speciaal voor jou: de blokken zijn 7 x 7 cm, de binnenste rand 1 cm breed en de borders 3,5 cm breed. De quilt is ca. 23 x 36 cm. Op dit moment dan hè!

      Borduren, ik moet er echt even over nadenken dus ik doe gewoon stukje voor stukje en laat de quilt dan liggen en staar er naar als ik voorbij kom.....zo gaat dat met de beren ook.

      De kleuren zijn wat moeilijk te fotograferen, ik moet het kleine foto-studiootje eigenlijk gebruiken denk ik. De stoffen zijn niet helder of "knal" van kleur......het zijn heel "rustige" stoffen.
      Zal proberen de kleuren goed te fotograferen!

      Jij ook een fijne week lieve Josephine! Pink

      Verwijderen
  2. ha Pink.
    Wat wordt ie leuk, je Japanse quilt. Ik vind de sashing in het midden en de borders er erg mooi bij Staan maar Pink wat moet je nou met dat karton? De border kan je er toch gewoon aan zetten, haha. Ik ben benieuwd haha naar je uit leg.
    Lieve groet van Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Riet! Dat karton hè, ik vind het gewoon zo leuk om alles met de hand aan elkaar te zetten, zeker met een kleine quilt. Een grotere quilt zou ik met de machine maken want dan worden het wel erg veel stukjes die aan elkaar gezet moeten worden!
      Ik zit hier te genieten van je mooie stoffen!

      Fijne week Riet! Liefs van Pink

      Verwijderen
    2. Ha Pink. Hahaha maar waar heb j e Dan dat karton voor nodig? Dat wordt dan een lief Klein quiltje of oh ja jij vind dit groot, haha. Hij wordt vast Schattig en ik ben ook Klein begonnen hoor.
      Liefs van Riet

      Verwijderen
    3. aha! dat karton dat gebruik ik als een malletje. Net als de lapjes die je bij een hexagon om een kartonnetje maakt. Ik weet dat je dit ook allemaal heel precies met de machine kunt doen en dat zal ik ook zeker wel gaan doen maar voor nu ga ik even op veilig en ik vind het ook leuk om te doen.
      Ik denk dat ik na een paar kleine quiltjes klaar ben voor het grotere werk! Even zelfvertrouwen opbouwen zal ik maar zeggen!

      Liefs!!! Pink

      Verwijderen
  3. .....un lavoro molto complicato per me.... tu sei troppo brava!
    e sei tanto simpatica!!!!
    baci baci
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you very much for your comment! Pink