woensdag 22 maart 2017

stitchery quilt in progress and RIET!

De stitchery quilt vordert en ik moet nu de border er omheen zetten.
The stitchery quilt is making progress and now I must add the border.

Vanmiddag een mooi lapje gehaald bij Jookies in Eibergen.
This afternoon I bought a lovely fabric at Jookies in Eibergen.  

Terwijl ik dit quiltje maakte moest ik telkens denken aan Riet. 
While I was making this quilt I had to think of Riet all the time.

Riet...........  leerde ik kennen via Blogger en ze is een geweldige quiltster met een bijzonder goed gevoel voor kleur. Maar, Riet is ook degene die me hielp terwijl ik begon met quilten.  Af en toe kreeg ik dan een berichtje:  "je maakt het jezelf zo moeilijk" .....   "het kan ook zo"   en ja hoor, ik leerde weer iets!
I met Riet using Blogger and she is a marvelous quiltster with a very special feeling for matching colours and fabrics. But, Riet also is the woman who helped me when I just started quilting.  Every now and then I got an email:  "you are using a difficult way"....   "it can be done this way too"   and yes, I learned something again.

Riet, ik ben je dankbaar voor al je hulp en al je humor (je hebt ZO veel humor)  en voor je vriendschap!!!  Ben gewoon blij met je!
Riet, I'm grateful for all your help and all you humor (you have SO much humor)  and for your friendship.  I'm simply happy to know you!

now, don't miss this beautiful blog:


Zo, dit gezegd hebbende (moest even hoor!)  laat ik graag mijn stitchery quilt in progress zien:
So, having said this (I just had to do this!) I love to show my stitchery quilt in progress:







Wordt vervolgd!  To be continued!  

Pink 

 

 
     
  

8 opmerkingen:

  1. Wat ben je toch een lieverd Pink, en heerlijk te lezen
    dat Rietje jou zoveel mooie tips heeft gegeven, al die
    kneepjes van het vak kunnen het quilten nog veel
    aangenamer maken om er mee bezig te zijn.
    Rietje is een moordwijf, zo zeggen ze dat in Amsterdam,
    eerlijk, oprecht en realistisch, zonder flauwekul en
    ZEKER volop heerlijke humor.

    Lieve Pink, je gaat als een speer met je stitchery quilt,
    al deze kleuren passen werkelijk perfect bij elkaar.
    Tot nu zitten er al heel wat steekjes in verwerkt.
    Ik begin nu toch wel heel nieuwsgierig te worden welke
    kant het opgaat met deze stitchery quilt, nu ziet het
    erg mooi uit!!!

    Met dit prachtige weer kan je wel heerlijk buiten zitten te
    werken aan je quilt, geniet van het prachtige weer en de
    warmte van de zon op je huid te voelen, een mens wordt daar
    zo aangenaam loom van, haha.

    Veel liefsssssssssssss
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. moordwijf! helemaal mee eens!!!! precies het goede woord!
      Dank je! liefs van Pink xxx

      Verwijderen
  2. Lieve Pink, je laat me blozen. Ik ben maar een gewoon mens hoor en ik kan echt niet zo goed quilten. Ik blijf proberen om het iedere keer wat beter te doen. En ik heb een beetje geleerd om patronen te lezen en daar ben ik eigenlijk helemaal niet goed in mAr een mens is nooit te oud om te leren he. Maar wat jij kan , zomaar iets verzinnen en het dan maken dat kan IK nou helemaal niet. Ik heb helaas geen fantasie.
    Je stitchery is zo schattig en dat kan ik nou helemaal niet verzinnen. Het wordt weer een prachtquilt meid.
    Liefs van Riet xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. staat je vast goed die roze wangen! Haha! en lees het commentaar van Josephine maar! Die heeft gelijk! Je bent een moordwijf zoals zij dat zegt!

      Maakt niet uit wat je zegt nu! Dit compliment heb je gewoon verdiend!!!! Je bent HEEL erg goed en leuk!

      Mooi dat we bevriend zijn!!!

      Dag lieve Riet!! Pink xxx

      Verwijderen
  3. Lieve Pink..♥
    Wat leuk dat je zoveel aan Rietje♥ hebt gehad en nog hebt zo bijzondere vriendschap♥ voor jou..ik ken haar ook een beetje van quilt blog..
    Ja je weet ik heb nog nooit een quilt gemaakt..ik hou mij aan mijn eigen werkjes hihi..toch vind ik het prachtig♥ om te zien allemaal..die honderden steekjes en geduld en alle lapjes♥ bij elkaar wauw..;))!!
    leuk het welcome vogelhuisje♥..;)
    nu is het prachtig Lente weer was wel koude wind nog hier..maar het word alleen maar beter nu..heerlijk die zon buiten!!
    wens je alvast een warm Lente♥ weekend en knuffel♥ Liefsss♥ Gaby..♥x♥x♥x..pootje van Dionne♥..;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag lieve Gaby! dat je tijd hebt om me te schrijven met alles wat er om je heen gebeurt! Zo lief!
      Dank je wel en weet je, jouw werkjes zijn prachtig!!!
      Volgende week lente-weer Gaby!!!!
      Sterkte met je vriend en een kusje terug voor Dionne!

      Liefs van Pink xxxx knuffels!

      Verwijderen
  4. Lieve meis,

    Sorry voor mijn late reactie...loop een beetje achter...!
    Wat heerlijk dat je in de blog wereld zulke leuke contacten
    hebt, en er prachtige vriendschappen ontstaan...
    En het is natuurlijk super dat je Rietje hebt leren kennen, en
    jullie delen dezelfde passie, hoe mooi is dit dan?
    Gewoon lekker genieten van deze mooie vriendschap...

    Dikke kusXXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zie ik toch ineens dat ik deze nooit heb beantwoord!! Schande!! Sorry!!!!! Niet in de gaten!!!

      Bedankt voor je lieve woorden Marijke!!!

      Nu natuurlijk extra super dikke knuffels van Pink xxxxxxx

      Verwijderen

Thank you very much for your comment! Pink