zondag 15 mei 2016

muis en quilt / mouse and quilt

Van alles wat!  Voor een lieve vriendin heb ik een muisje gemaakt en een huisje erbij. 
Het muisje is 7 cm / 2,8 inches en kan alleen staan; het heeft echte scharniertjes. Dit muisje houdt nogal van snacks en daarom heeft het een stapeltje kaas gekregen gemaakt van foam-klei (ball clay).

A little bit of everything!  For a dear friend I made a mouse with a house. Mouse is 7 cm / 2,8 inches, is stand alone and is 5-way disc-jointed. Mouse LOVES snacks so I made  some cheese for it (made of foam-clay / ball clay).











Verder heb ik blok 4 van de sampler quilt in de Old English Paper Piecing methode af!
I also finished block 4 of the sampler quilt in the Old English Paper Piecing method!



 Block 5 here I come!!!!

Inmiddels ben ik ook begonnen aan een nieuw klein beertje maar opeens dacht ik: ik wil een VETTE muis maken!  Ik moet het nog ontwerpen.

In between I also started with a small bear but suddenly I thought I want to make a FAT mouse! I still have to design it.

Fijne dagen verder!  Wishing you lovely days!


3 opmerkingen:

  1. Was für eine niedliche Maus... und so winzig ;O)
    Liebe Grüße
    Silke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh lieve Pink, wat een snoes deze kleine lekkerbek,
    en 7 cm. inclusief scharniertjes hoe krijg je het
    toch voor elkaar, je hebt vast een piepklein tangetje.

    Het geheel is zo schattig, muis in zijn kofferhuisje met
    heerlijke zachte bekleding, en je hebt muis wel verwend
    hoor met zo'n reuze stapel kaasjes, haha heerlijk.

    In gedachten zie ik een glimlach op je gezicht terwijl
    je ermee bezig bent. En nu op naar een VETTE muis, daar
    ben ik heel benieuwd naar, en misschien is inmiddels
    het ontwerp al voltooid.

    Mooi blok vier, weer een knap stukje werk, en heb je blog
    vijf ook alweer ontworpen??? Plus nog een beertje in de maak,
    zooooooo je bent heerlijk actief. Het is ook allemaal
    zo leuk om te doen hé.

    Geniet nog van fijne dagen verder,

    Veel liefs,
    Josephine
    XXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Pink,

    Wil je eerst nog even bedanken voor je ontzettend lieve reactie in mijn gastenboekje,
    je moet eens weten hoezeer ik dit waardeer...dus dank je wel...enne...nee ik zal jou
    neusje er niet afbijten hoor als je eens een bezoekje brengt hahaha...

    En ja jouw ieniemieniemuisje is een heerlijk snoesje..wat een tof kleurtje
    heeft zijn muizenvelletje, leuk die bolle oogjes en zijn crèmekleurige oortjes..
    Wat fijn dat je ook gelijk een huisje voor hem hebt gemaakt, en zelfs ook al
    genoeg eten...lekker smikkelen van zijn kaas..

    Je vriendin, zal zeker in haar sas zijn met dit kleine snoesje...

    En je hebt alweer een puzzel blok af...tjeempie wat een werk meis!

    Liefs,
    MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you very much for your comment! Pink