dinsdag 1 december 2015

quilt complementary colours in progress

De quilt vordert gestaag. Het lijkt misschien niet zo maar het zijn nu 178 blokjes van 4 x 4 cm.  Allemaal met de hand vastgezet. Ik vind het heel relaxt om te doen.

The quilt is still making progress. Maybe it doesn't show but it are 178 blocks now from 4 x 4 cm / 1,6 x 1,6 inches. They have all been stitched by hand. I think it is very relaxing.


De foto is niet zo goed gelukt / de picture is not that good. Ik wil een foto maken bij daglicht maar het is grijs en nat...............   I want to take a picture by daylight but it is grey and wet.........

Nu moet ik eerst weer papieren blokjes tekenen en uitknippen voordat ik verder kan.
Now first I must draw and cut paper blocks again before I can go on.

Ik heb nog steeds geen idee hoe groot ik de quilt maak! 
I still have no idea how big I'll make the quilt!

De beer vordert ook / the bear is making progress too..............

wordt vervolgd / to be continued!

Bedankt voor je bezoek!  Thank you for your visit!

7 opmerkingen:

  1. Ha Pink,

    Wat ben je heerlijk ijverig bezig, niet te geloven bijna al 178 blokjes
    inmiddels gemaakt,en ik heb ze nageteld hoor, hahaha.

    Als je er niet bij zou schrijven dat de blokjes 4x4 cm. groot [klein] zijn
    zou je denken dat het geheel veel groter is.
    Het wordt PRACHTIG dat is zeker, en ben benieuwd hoeveel blokjes
    je er eventueel nog bij gaat maken.
    Het is een mooi te lezen dat het zo rustgevend is om mee bezig te zijn,
    het lijkt me ook erg verslavend, als je weer een blokje af hebt denk je al
    snel..................nou .............nog eentje dan, zo zou het bij mij wel
    werken denk ik tenminste.

    En de beer schiet ook al op, je maakt me wel nieuwsgierig hoor.;
    Dus hij heeft inmiddels al een gevuld buikje gekregen???

    Wens je succes met de vorderingen,

    Veel iefsssssssssssssssssssss
    Josephine
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie morgen Pink. Wat word hij leuk je rode quilt en wat een lekker werkje he. Maar wat lees ik nou toch? Je maakt eerst vierkante papiertjes om je lapje eroverheen te maken. Dat doe je toch alleen bij hexagonnen. Bij vierkantje lapjes leg je ze toch met de goede kanten op elkaar en maak je een paar kleine rijgsteekjes en dan weer een stiksteekje en dan weer een paar kleine rijgsteekjes tot aan het eind. Je strijkt de naadjes open en klaar. Het is juist het makkelijkste wat er bestaat . Zo wordt het in de hele wereld gedaan.Er is vast wel iets op het internet te vinden hoe je dat doet. Jij doet driedubbelwerk, eerst papiertjes knippen, dan lapjes eromheen, dan naaien en dan de papiertjes er
    weer uit halen. Bij hexagonnen moet het zo omdat je al die kantjes hebt maar er is niks makkelijker dan vierkantjes. Probeer het maar. De beroemdste quilters in de wereld maken hun hele quilts met de hand, echt waar. Ik heb er een met de hand gemaakt en ik vind het een heerlijk werkje maar ik ben een beetje ongeduldig , hihi. Veel quiltwinkelts bieden cursussen aan om een quilt met de hand te maken, zo is het quilten heel heel vroeger begonnen, toen waren er nog helemaal geen naaimachines.
    Maar waar bemoei ik me mee he, alleen, zo heb ik het ook moeten leren door veel raadgevingen en ik moet nog steeds iedere dag wat leren, hihi. Je bent per slot van rekening nooit te oud he.
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Riet! zeg, ik vind je helemaal geen bemoeial! In tegendeel! Ik waardeer het enorm dat je me altijd raad geeft. Ben even aan het nadenken hoe ik dat precies moet doen met de vierkantjes maar ik denk dat ik nu eindelijk eens alle zoompjes gelijk moet knippen zodat, als ik de blokjes aan elkaar naai, ze ook even groot zijn. Ook zal ik eens zo'n speciale liniaal kopen; die had ik wel ooit maar die heb ik weggegeven. Toch gemakkelijk om mee te werken denk ik!

      Ik ga er voor! Heel erg bedankt en lieve groet!!! Pink

      Verwijderen
  3. tu sei una persona straordinaria.....e straordinario è il tuo lavoro....
    complimenti!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh gelukkig Pink, ja de vierkantjes moeten gelijk zijn maar je maakt eerst repen eventueel over de breedte van de stof en als je blokjes van vier centimeter wil maken maak je dus een reep van vier centimeter. Daarna hoef je dus alleen maar de blokjes van vier centimeter te knippen, of liever te snijden als je al zo,n rolmes, goh ik kan even niet op de naam komen hihi, en op een snijmat dat is het makkelijkste. Ja die grote linialen zijn heel makkelijk maar als je die nog niet hebt kan je gewoon afmeten en streepjes zetten. Vroeger hadden de mensen niks maar ze maakten hele lappendekens met de hand dus dat moeten wij dan toch ook kunnen. Hihi. Weet je er worden ook heel vaak oude overhemden gebruikt waar nee lapjes van knipt. Staat ook heel leuk.
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Riet, je hebt gelijk: vroeger hadden de mensen ook niks dus ik moet dit gewoon kunnen doen zo! Die tip van de overhemden vind ik zo leuk. Er is een quiltster in Amerika die er mooie quilts van maakt! Bedankt voor de tip weer!

      Ik wens je een heel fijn weekend! Lieve groet van Pink

      Verwijderen

Thank you very much for your comment! Pink