donderdag 10 december 2015

Bear in progress

Beetje bij beetje vordert een van de twee beren. Schaamteloos heb ik de andere nog steeds in het mandje liggen. Op dit moment werk ik aan het beertje van de old-look mohair. Ik heb de mohair gewassen en daarom heeft deze nu een vollere vacht. Vind ik mooier en de stof ruikt fris.

Little by little 1 of the 2 bears is making progress. Shameless... I've still left the other one in a basket. At this moment I work at the bear of the old-look mohair. I washed the mohair and now it has a softer, more pronounced fur. I like that better and the mohair smells fresh now.

Misschien denk je: waarom heeft ze niet eerst alle haren uit de zoom geknipt?  Ik kies even voor deze manier omdat het knippen op dit moment zeer doet en ik de haren heel goed achteraf uit de zoom kan halen. Wel heb ik gecontroleerd of de stof stevig aan elkaar genaaid is. Ja!

Maybe you wonder why didn't she first remove all the hairs from the seam?  I choose this way now because  cutting fabric hurts at this moment and I can remove the hairs from the seam afterwards. I did check if the fabric has been stitched together firmly. Yes!

lijf; de plooien zijn naar achteren vastgezet / the body; the darts have been stitched to the backside

met een bocht vastgezet zodat de handpalmen straks naar binnen wijzen / stitched round because that way the hands will bend inside

zijkanten hoofd van de kin naar de neus genaaid / sides of the head stitched from the chin to the nose

hier kun je zien dat de handen naar binnen wijzen / here you can see that the hands bend towards the inside of the arms

keren met mijn trouwe chopstick / turning the fabric using my faithfull chopstick

mijn kurk-met-boruurnaald om de haren uit de zoom te halen / my cork-with-embroidery-needle to pull the hairs out of the seam

zo ziet het er dan uit / this is what it looks like then

ik gebruik meestal fraycheck tegen rafelen; de zoompjes heb ik geregen / most of the time I use fraycheck to avoid raffles; I basted the seams

verder met de snuit; de zoompjes opzij geregen; nu moet het hoofd-middenstuk er aan gezet worden; dit doe ik altijd met de hand / continuing with the snout; I've basted the seams sideways; now it is time to attach the gusset; I always stitch the gusset by hand
Ik ben bezig een nieuw blog te maken voor de beren; je kunt al een kijkje nemen; het linkje vindt je boven in de rechterkolom.
I'm writing a new blog for the bears; you can have a sneak preview; you can find the link on top of the right side.
 
Nu ga ik eerst maar eens thee drinken!  Tot de volgende keer!  Now it's time for some tea! See you next time!

*****

1 Januari 2016.

1 beer is af!  





het hoofdmiddenstuk is af / the gusset is finished



de zooltjes / the footpaws



de maat van de schijf bepalen / to determine the size of the disc



zo niet beer er nu uit / this is what bear looks like now



het hoofd is klaar / the head is finished

alles is gevuld!  all has been stuffed!



Deze vintage-look beer heet Oldie / this vintage-look bear is called Oldie.

Bedankt voor je bezoek!  Thank you for your visit!

5 opmerkingen:

  1. Lieve Pink,

    Zo heerlijk om hier weer al je vorderingen te bekijken,
    en de manier waarop jij de naden doet dat doe ik zelf
    ook zo. De naden worden naar mijn idee op deze manier
    veel mooier zelfs. Je ziet totaal geen naadje meer.

    Inderdaad heel mooi hoe jij de handpalmen erin zet, waardoor
    je een mooie natuurlijke vorm krijgt.

    Prachtige duidelijke fotoserie trouwens, mijn complimenten.

    Kan bijna niet wachten om het eindresultaat te bewonderen.

    Heb net je nieuwe blog bekeken, SUPER idee om alle
    beren een speciaal blog te geven. Wat heb je toch al veel
    fantastische creaties gemaakt. Zeer origineel zijn ze,
    stuk voor stuk. En zo leuk om al die speciale projecten
    te bekijken die je inmiddels al gemaakt hebt, die
    prachtige beren huisjes allemaal.

    Net heb ik op mijn blog aan de rechterkant een foto
    van jou beren met een aanklikbare link geplaatst.
    Hoop dat je dat goed vindt???
    Alleen heb ik u nog het adres van deze site erin gezet.
    Als je wil dat ik meteen het adres van je nieuwe site
    erin plaats laat me dat dan even weten als je wil.

    Veel liefssssss,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach lieve Josephine, wat ben je toch.....lief! Dank je voor de link en als je het goed vindt zal ik hetzelfde voor jouw blog doen. Je mag helemaal zelf weten welk blog van mij je noemt.

    Ja, die naadjes van de beren, je hebt helemaal gelijk en bovendien vind ik het niet erg bij old-look beren als je een naadje ziet......old-look toch!

    Regenachtige dag............. dat wordt supermarkt en beren maken!

    Fijne dag en fijn weekend!!! Liefs van Pink

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Pink.Wat ben je daar toch handig in en wat heb je al veel beren gemaakt. Ze zijn allemaal prachtig en allemaal even kunstig.Een geweldige hobby. En de uitleg is perfect alleen...... ik ga er toch maar niet aan beginnen, dan krijg ik helemaal niks meer af,hihi.
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Pink♥
    k
    ik kom weer eens op visite♥ bij jou♥ mooie creaties♥..
    Hoe je het toch doet met je mooie♥ beertjes♥ heb er echt bewondering♥ voor hoe je ze♥ maakt..ik kan alleen gewoon een groot beertje♥ vul het en dan is het klaar dus beetje amateur hihi...ik weet dat het jou passie♥ is..ik doe van alles zoals je al weet..;)
    Ik wil je ook speciaal♥ bedanken♥ voor al je mooie posten♥ afgelopen jaar♥..en Wens ♥ je van Harte♥ warme♥ Feestdagen♥ toe knuffel♥ en Liefssss Gaby x♥x♥x en kusje♥ van Pinky♥X♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I love the mohair nice colour i Wait this little bear . I wish you the Very nice holidays Big hugs

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you very much for your comment! Pink