donderdag 5 november 2015

Dank je Jolie / thank you Jolie!

Langs deze weg wil ik Jolie bedanken; ik kreeg een bericht van haar over de antieke pop.
Nu weet ik dat het voor 99,99% zeker een originele J.D. Kestner uit 1897 is waarvan de ogen mogelijk gerepareerd zijn en in eerste instantie slaapogen kunnen zijn geweest.

Stomverbaasd was ik toen ik dit las!  Blij verrast was ik dat Jolie de moeite heeft genomen om me een bericht te sturen!
Nogmaals DANK!

I wish to thank Jolie; she sent me a message about the antique doll.
Now I'm for 99,99 % sure that it is an original J.D. Kestner doll from 1897; the eyes probably have been repared and seem to have been sleeping-eyes (movable).

I was SO surprised and happy to get the message from Jolie.

THANKS Jolie!





6 opmerkingen:

  1. Ohhhhhhhhhhhhhhhh Pink, wat is dit leuk om te lezen.
    Zomaar opeens antwoord te krijgen op deze bijna
    mysterieuze pop in eerste instantie.

    Ze is echt prachtig en vooral haar lijfje nog in een fantastische
    staat na al die jaren, 1897 het is toch bijna niet te geloven
    dat je zoiets in je handen houd. Ik denk gezien de staat waarin
    ze verkeerd dat deze pop niet als speelgoed is gebruikt want
    daarvoor ziet ze er gewoon nog veel te mooi uit.

    Geniet van deze wetenschap, leuk hé om te weten......

    Veel liefssssssssssss
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Josephine, geweldig hè?! Ik zal een beter plekje voor haar zoeken want in de kast liggen vindt ze vast niet leuk!

      Fijne dag!!! Liefs van Pink

      Verwijderen
  2. Oh, dankjewel!! :-)))
    Ontzettend leuk om te lezen!!
    Ik was ook best verbaasd bij je foto's, was op zoek naar een foto van een origineel, echt lijfje als voorbeeld voor een reparatie, en meestal zie ik dan eerst 20 nagemaakte poppen :-}
    Ja, wat Josephine ook zegt; het originele eigenaresje is er vast héél zuinig op geweest.

    Hoe kan ik je Blog volgen, want we hebben volgens mij heel veel dezelfde hobbys :-) is er ergens een knop waarmee ik me kan abonneren? Anders zet ik gewoon n linkje in mijn eigen blog :-)

    Nogmaals dankjewel!!
    Een goed weekend en hartelijke groetjes,
    Jolie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Jolie! Heel erg bedankt voor alle informatie die je me geeft! Zo leuk om te weten allemaal! Ik heb mijn vriendin een bericht gestuurd!

      Geen idee waar je woont (ik woon in Eibergen in de Achterhoek) maar je bent welkom als je het lijfje ( nou ja, de hele pop natuurlijk!) in het echt wilt zien; misschien is dat handig als je een pop wilt repareren? Leuk trouwens dat je dat kunt!

      Leuk ook om te horen dat we veel hobby's delen! Ben wel benieuwd nu natuurlijk!

      Mijn blog kun je, theoretisch gezien, volgen door onder aan de pagina te klikken op "neem deel aan deze site" ; het kan ook anoniem als je dat wilt; soms lukt het echter niet bij Blogger om een site te volgen - geen idee waarom.

      In je andere bericht (pagina antieke pop) schreef je dat je zo druk bent geweest met verhuizen en verbouwen. Ik hoop dat alles nu weer wat rustiger is!

      Ik kan je niet rechtstreeks terug mailen omdat je berichten binnenkomen als een no-reply van Blogger.

      Als je het leuk vindt kun je me mailen door in "mijn profiel" in de kolom rechts te klikken en als ik je dan antwoord heb je mijn emailadres.

      Vanaf maandag ben ik 2 weken niet bereikbaar.

      Leuk je te leren kennen Jolie!

      Hartelijke groet van Pink

      Verwijderen
  3. Argh, nee. Toen was mijn hele stukje weg ;-) ik probeerde 'publiceren' te doen met mn Wordpress-account ;-} Het 'volgen'-linkje verschijnt hier nl niet, gek hè.. Heb ik wel vaker met Blogspot-blogs.

    Ehm... wat schreef ik.... ;-)
    Ha Pink,

    (En hoe mooie Eibergen was, omdat mijn vader lang 'in die buurt' woonde, schuin onder Almelo ;-)) Hè, ik had het even moeten saven ;-})

    Ohja, over het energievretende verhuizen, en alle hobby's die stillagen ( breien, (knuffels) haken, poppen maken en repareren, patchwork, schilderen, collages, lampen maken ) (heel veel van wat ik ook in jouw blog zie :-)) Maar het verhuizen vrat al mijn moed en energie. Komt nu langzaam terug :-)

    Wens ik je in elk geval een hele mooie tijd in je tweeweken blogpauze!

    Hartelijke groetjes,
    Jolie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat ergerlijk dat je bericht weg was; gebeurt mij ook wel eens. Ja, soms lukt het gewoon niet om een blog te volgen, zo lastig.

      Schuin onder Almelo? in de buurt! Eibergen en omgeving is heel prachtig! Helemaal mee eens!

      Je hebt geweldige hobby's en poppen maken, dat heb ik in een ver verleden ook gedaan! Schilderen kan ik echt niet maar collages heb ik ook gemaakt, met pastelkrijt. Heerlijk om te doen!

      Verhuizen en verbouwen.... verhuisd zijn we vaak en verbouwd hebben we 1 keer en ik begrijp absoluut dat de energie en moed verdwenen waren voor al je hobby's. Rustig aan dan komt het allemaal wel weer.

      Jolie, misschien lukt het om me te mailen via het contactformulier; manlief zegt dat ik dan wel rechtstreeks kan antwoorden, als je dat wilt tenminste!

      Ik zet zo nog een nieuw berichtje op het blog en dan duurt de blogpauze tot de 23e. De mannen in dit huis het rijk alleen en ik even weg!

      Hou je haaks! en echt, wees welkom!

      Hartelijke groetjes terug! Pink

      Verwijderen

Thank you very much for your comment! Pink