zondag 9 augustus 2015

new quilt in progress............and a bear

Van de week zijn we in Zutphen geweest en afgezien van het feit dat ik het een prachtige plaats (!) vind zijn we er ook naar een quiltwinkel geweest. De winkel van Petra Prins. Ik heb een paar mooie kleine lapjes gekocht en ben meteen aan de slag gegaan.
Last week we visited the beautiful (!) city Zutphen and there we also visited a quiltshop. The shop from Petra Prins. I bought a few small pieces of fabric and started right away.

Dit quiltje gaat over complementaire kleuren en in dit geval de kleuren rood en groen. Als je een klein groen stipje in een rood vlak maakt (of anders om) zijn de kleuren toch even sterk. Dit wilde ik toch eens even uitproberen.
This quilt is about complementary colours. If you make a small green spot in a red shape (or the other way around) the colours stay equally strong. I love to try this.


Kleine vierkantjes van 4 x 4 cm; small squares size 1,6 inches.  

De stofjes lijken "zomaar" gecombineerd te zijn maar dat is niet zo; the fabrics seem to be combined out of free hand but they aren't. 

Vraag me niet hoe groot de quilt wordt: geen idee!  Don't ask how big the quilt will be: no idea!
In de winkel liggen nog genoeg stofjes! There are enough fabrics in the shop!  

Dan nog even over een beer - and about a new bear: 

  Mooie mohair!  Nice mohair!

Het is erg warm en het gaat allemaal niet zo snel maar met een beetje geduld komt het allemaal goed!
It is very warm and nothing goes fast now but with a little patience everything will be OK!

Fijne week!  Wishing you a lovely week!   

4 opmerkingen:

  1. Ohhh lieve Pink, dit is dus echt weer iets voor mij, laat
    ik eerst even zeggen dat ik het allemaal erg mooie lapjes
    vind, al die nuances van rood en dan dat ene groene blokje.


    Geloof het of niet maar ik zit al ruim een half uur al die blokjes
    te bekijken en probeer uit te zoeken hoe dit geheel op deze manier
    tot stand is gekomen, hihi tsja......dat ben ik weer.

    Als ik het goed heb bekeken zijn het 10 soorten rode lapjes en 1 groen lapje.
    Dan zie ik 5 rode lapjes die er 4 x in voorkomen dat is 20 lapjes.
    En ik zie 5 lapjes die er 3 x in voorkomen dat is 15 lapjes +/+ dat ene
    groen lapje maakt samen 36 lapjes, dat klopt dus.

    Als ik nu lijn volg van de lapjes die er 3 keer in voorkomen vormt
    dat steeds een soort driehoek, jaja................hoezo gecompliceerd, haha
    voor de rest ben ik vrij normaal hoor maar dit soort dingen boeit met mateloos.
    En vooral ook om dat je schrijft:
    "De stofjes lijken "zomaar" gecombineerd te zijn maar dat is niet zo"
    HELP........Ben heel benieuwd hoe deze quilt gaat worden Pink.

    De mohair van de beer is prachtig en oogt heel erg zacht,
    gewoon lekker rustig aan doen hoor, met deze temperaturen
    gaat alles lekker op een lager pitje.
    Geniet van een heerlijke zomerse week,

    Veel liefsssss
    Josephine
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Josephine, je laat me weer lachen hoor! Ja er zitten driehoekjes in maar dat zal denk ik niet zo blijven omdat ik geen vierkant ga maken. Ik probeer wel een verdeling te maken in die zin dat drukke motiefjes niet doorlopend naast elkaar zitten. Best wel puzzelen! Er zitten nu 36 blokjes aan elkaar en ik moet eerst weer de kartonnetjes eruit halen en nieuwe blokjes maken. Ik heb 10 lapjes van 15 x 50 cm..............mag jij uitrekenen : ))))))))))))))))))

      Alles staat echt op een laag pitje hier vanwege de warmte!

      Fijne week!!! Liefs van Pink

      Verwijderen
  2. Goeie morgen Pink. Wat ben jij lekker bezig , dat quiltje wordt heel bijzonder. Mooi , al die kleuren rood zo bij elkaar. Je hebt de smaak te pakken en.....
    Je was bij Petra Prins. Wat een geweldige winkel he en hoe vind je al die prachtige quilts die er hangen. En al die LAPJES, Ha Ha . Daar word je hebberig van , ik tenminste, haha.
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Riet en dank je wel! oh oh die winkels Riet, daar worden we denk ik massaal heel hebberig van!!! Prachtige winkel inderdaad! Misschien verrast het je maar qua kleurstelling geef ik de voorkeur aan jouw quilts! Kwestie van smaak en niets anders hoor!

      Lieve groet van Pink!

      Verwijderen

Thank you very much for your comment! Pink