zondag 5 april 2015

"Crazy quilt"

De afgelopen dagen ben ik begonnen aan mijn eerste crazy quilt. Ik wist niet precies hoe dat moest maar ik ben gewoon begonnen en ik heb me flink uitgeleefd.
Meestal moet ik werken met de materialen die ik in huis heb en dat vraagt wel eens wat extra vindingrijkheid maar het is ook leuk.

The last days I started my first crazy quilt. I didn't really know how to do it so I just started and really enjoyed it.
Most of the time I must use the materials I have and sometimes that asks for some extra inventivity but on the other hand it can be fun.

mijn ontwerp; ik houd van de stofjes / my design; I love the fabrics
met de hand aan elkaar genaaid (vind ik leuk!) / stitched by hand (I like that!)  
Nu moest ik gaan borduren en ik heb geen borduur-ring. Het is bijna niet te doen met dunne stofjes; het gaat trekken. Ik heb mijn best gedaan (en ga een borduur-ring kopen).
Now it was time to start embroidering and I don't have a hoop. It is almost not possible with these thin fabrics; the threads will pull the fabric together. I tried hard (and will buy a hoop).

Ik had nog mooi kant met roosjes. Ook wilde ik de medaillon wat naar voren halen.
I still had some nice lace with roses. I also wanted to get the medaillon more "in front".

Ik heb glaskralen gebruikt en glaskralen met metaal (de blauwe). I used glass-beads and glass-beads with metal.
Het was een heel avontuur en crazy quilten past beter bij me dan de traditionele quilts. It was quite an adventure and crazy quilting suits me better than the traditional quilts.

Deze quilt is ca. 19 x 23,5 cm  This quilt measures appr. 7,5 x 9,3 inches.

Ik blijf dit zeker doen!  I'll certainly continue with these quilts!

9 opmerkingen:

  1. Wat goed van je Pink. Erg leuk geworden.
    Ik ben niet zo van de crazy quilts, ik ben helemaal niet artistiek, dus voor mij zijn vooral de blokjes makkelijk. Ik zit bijna altijd met vierkantjes enzo te werken net zoals ik mijn hele leven al kruissteek geborduurd heb. Vrij borduren ligt me helemaal niet. Er schijnen twee soorten borduursters te zijn, kruissteek of vrij en die hebben dan ook helemaal niks met elkaar heb ik eens heel veel jaren geleden gelezen. Het zij zo....
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Riet! Dit vind ik zo leuk weet je, wat je schrijft. Het gekke is dat ik watertand van alle mooie quilts die ik zie en er enorm van kan genieten ook. Al die mooie kleuren en composities..............
      Kleine quilts, traditioneel, dat red ik wel maar een grote.........pffffffffff ik weet niet of ik er genoeg geduld voor heb, of eigenlijk meer de rust. Maar..............als ik aan het quilten ben kan ik weer niet ophouden!

      Kruissteekjes, die maak ik ook graag! Ik houd zo van oude merklappen en allerlei borduurwerken. Vaak kom ik ze tegen in de kringloopwinkel en heb de neiging om ze allemaal te kopen. AL dat werk, AL die mooie dingen!

      Vrij borduren..........vind ik leuk en het ligt me wel; vroeger maakte ik wandkleden met kant en motieven.

      Ik denk eigenlijk dat er wel een dag komt dat ik een grote quilt ga maken, traditioneel. Ze zouden niet zo duur moeten zijn..........de rekeningen hebben hier altijd voorrang : ))))))))))

      en weet je, vierkantjes, die vind ik HEERLIJK om te maken! net als hexagons! Ik ben ook nog maar net begonnen en ik zie wel waar het heen gaat!

      Fijne avond en ik zag dat het eind van de week 20 graden gaat worden! Geniet er van!

      Lieve groet! Pink

      Verwijderen
  2. Kijk nou toch, dit is echt GEWELDIG Pink, zo leuk
    dat je bent begonnen met een crazy quilt te maken,
    en het is te zien dat je er veel plezier aan hebt beleefd.

    Hiervan gaan er zeker meerdere volgen.
    Je kan er zo heerlijk je creativiteit in kwijt, en juist zoals je
    omschrijft het te doen met de materialen die voor handen zijn
    laat je fantasie extra werken.

    Het is echt een heel mooi exemplaar geworden, en nu
    gaat het bij mij ook kriebelen, hahaha. Je krijgt gewoon zin
    om aan de slag te gaan als ik het bekijk bij jou.

    Het zijn inderdaad erg mooi stofjes die je hebt gebruikt.
    Weer een nieuwe hobby is geboren, zo leuk!!!

    Geniet van de heerlijke lenteachtige weersomstandigheden,
    we gaan de goede kant op..........

    Veel liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Josephine..............wees gewaarschuwd.................het is ZO leuk om te doen dat je wel door moet gaan.....: )))))))))))))))))))

      Ik hoop dat je er eentje maakt en kan bijna niet wachten om te zien hoe die dan zal zijn. 1 ding is zeker: je geeft er je eigen Josephine invulling aan en hij wordt prachtig!!!

      Liefs!!!! Pink

      Verwijderen
  3. wow i really love your nice work ,i love the patch work so much, big hugs Pink.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Pink..♥
    Ik sta ook versteld van jou mooie♥..werkjes. .een crazie quilt heb ik wel eens gezien op de handwerkbeurs 3 jaar geleden ..het is Top♥ en echt vakwerk♡ om te doen..wel slecht voor je oogjes..ik merk het zelf ook al nu hihi..maar het zo geweldig♥ om creatief♡bezig te zijn er zitten zoveel ideeën♡in mijn koppie wahaha..;-)..ik kijk er al naar uit om een beertje met echte pinnen te maken kom je het mij leren hier thuis hihi met Josephine lijkt me leuk om jullie eens te ontmoeten. .;-)wie weet. ;-)
    Het zonnetje♡ schijnt niet ...brr is koud buiten jammer..maar overmorgen komen de meiden en zou het 21 gr worden Yiepyyyy..;-)
    Lieverd♡nog fijne week♡verder en plezier met je crazie quilt♡..lieve♥groetjes en liefsss♥ Gaby..x♡x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Gaby, het lijkt me ONTZETTEND leuk om je te ontmoeten! Heel erg bedankt! Ik zal je van de week nog even een persoonlijk berichtje sturen!
      Vandaag schijnt de zon en morgen ook, het is wat warmer!!! Joepie!!!!!!!! geniet er van!

      Liefs!!! Pink

      Verwijderen
  5. HEY!!!HAHAHAHA CHE BEI MESSAGGI CHE MI SCRIVI SUL BLOG!!!GRAZIE DI CUORE!!!
    BRAVA NEL TUO CRAZY QUILT... MI PIACE TANTO!
    BACI E ABBRACCI
    ANNALISA

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you very much for your comment! Pink