maandag 23 februari 2015

houten ei / wooden eggs

even iets tussendoor.......a little in between........

Het is alweer een tijdje geleden dat ik eieren beschilderde. Houten eieren. De laatste tijd vind ik het moeilijk om houten eieren te vinden. Ik moet nodig weer eens verder gaan!
It already is a long time ago when I hand-painted eggs. Wooden eggs. Lately it is hard to find those eggs. It is about time I go on with painting these eggs!

dit was wel een "geduld" werkje!  I needed a lot of patience for this eggs!

ik vind de combinatie van zwart met goud nog steeds mooi. I still like the combination of black and gold.
mijn broer heeft deze gemaakt / my brother made this one

Ja, de hoogste tijd om daar weer eens mee verder te gaan! Yes, it is about time to go on with this!

Wie weet, als ik tijd over heb.....who knows, if I have some left-over time......    : )))))))))))))))))

6 opmerkingen:

  1. Sehr schön! Ja, da braucht man Geduld!
    Ich habe bisher immer nur (ausgeblasene) Hühnereier bemalt, auch mit den Kindern.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Danke Conni! Bin ich ja uberrascht das du das auch gemacht hast! Huhnereier, ja die haben wir doch hier! : ))))))))))))))) Ich denke ich versuche es mal!
      Liebste Grusse! Pink

      Verwijderen
  2. Ooooo Pink toch, jij bent ook van alle markten thuis hé,
    heel erg mooi deze hand beschilderde eieren.
    Die eerste is inderdaad een PRONK stukje, daar moet
    je zeker engelengeduld voor hebben. Maar het handige bij
    eieren van hout is in ieder geval dat je ze niet vlak voordat
    ze klaar zijn per ongeluk kapot drukt, pffffffffffffffffff dat is mij
    al heel vaak gebeurt bij kippeneitjes.

    Ganzeneieren zijn weer heel hard maar ja waar koop je die dan???

    Ben heel benieuwd of je weer eens eieren van hout tegen gaat komen
    om verder te kunnen gaan met deze fantastische hobby, PRACHTIG!!!
    Erg leuk om te bekijken.....

    En ik zit met een Acute bronchitis, jakkes ben vanmiddag maar even
    naar de huisarts gegaan en heb een kuurtje van een week gekregen,
    hoop dat het helpt. je krijgt af en toe het gevoel dat je stikt, bahhhhhhhh

    Geniet van een mooie nieuwe creatieve week.............

    Veel liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Jospehine, van harte beterschap!!!!!!!!!!!!!!!! Ja dat is benauwd zeg, wat naar vind ik dat voor je. xxxxxxx

      Die ganzeneieren die kun je op de kop tikken bij tentoonstellingen van beschilderde eieren en zelfs struisvogeleieren. Ook via internet zijn ze wel te koop. Ik ga even op zoek!!!!

      en eitjes stuk knijpen hè?!!!! durf je wel?! HaHa!!! maar wat sneu joh! Wordt je toch sip van zoiets!

      Hou je haaks lieverd, ik denk aan je! als ik iets weet over eieren laat ik het weten!

      Liefs! Pink (oh en ook van Peter natuurlijk!)

      Verwijderen
  3. Dat is prachtig PINk. Wat geweldig dat je dat ook al doet. Erg kunstzinnig .
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Riet! Het is leuk om te doen!!!

      Lieve groet terug! Pink

      Verwijderen

Thank you very much for your comment! Pink