vrijdag 30 september 2016

3 beertjes en cartonnage / 3 bears and cartonnage

Van de week heb ik een cursus gedaan: cartonnage.  Nu had ik wel eens het een en ander gezien en ik dacht altijd: gemakkelijk zeg!  Het was iets minder gemakkelijk dan ik dacht!

Last week I followed a course: cartonnage.  I had seen some cartonnage "stuff" and always thought: that's easy!  It was less easy than I thought!

De stofjes heb ik ter plaatse uitgezocht en de lijm kreeg ik kado. 
I bought the fabrics on location and got the glue for free.

Het huisje moet nog gedecoreerd worden.
The house still must be decorated.

Als het helemaal af is laat ik een nieuwe foto zien.
When it's completely finished I'll show a new pic.


   
Het was leuk om te doen en gezellig. 
It was nice to make it and also cosy.

Nu volg ik nog 2 keer de cursus en de volgende keer ga ik yoyo's maken.....   rondjes van stof die je kunt gebruiken bij quilten.
Now I'll follow the course 2 more times  and the next time I'll make yoyo's....  little rounds of fabric you can use for your quilts.

Wat ik de laatste dag ga doen weet ik nog niet!
I don't  know yet what I'll do the last day ! 

En dan nu nog even de 3 beertjes!   Now the three bears! 


Nooit eenzaam..................  never lonely!!!   : )))))))))))))))) 

Ik wens je een heel fijn weekend!   Wishing you a beautiful weekend! 

6 opmerkingen:

  1. Lieve pink,

    Wat een leuk idee om een cursus cartonnage te gaan volgen,
    zo lief is dat kleine huisje geworden, lijkt me ook best
    nog moeilijk met al die hoekjes en rondingen om het mooi
    te krijgen maar het is jou heel goed gelukt.
    Mooie stofjes ook, en ben benieuwd naar de decoratie
    die je aan gaat brengen.

    En ohhh, je smelt toch als je die drie kleine beren schatje
    daar zo ziet zitten, dat geeft je altijd gezelligheid,.
    Dat schattige blauwe mutsje, ENIG!!! en de lieverd met
    z'n zere pootje, ach gossie, hihi.
    Ze zijn zijn mooi met z'n drietjes zo bij elkaar.

    Vind het ook leuk om te zien dat het speldenkussentje
    nog steeds gebruikt wordt.

    Gaat het al weer wat beter met je, hoop het van harte.
    Wens je een fijn weekend toe.....

    Veel liefsss
    Josephine
    kusssssssssssssss

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Pink,

    Wat leuk en zeer leerzaam een cursus kartonnage...
    het eindresultaat is wel super cute...
    Wat een leuk huisje in grappige stofjes...
    En ik ben nu al benieuwd naar je yoyo's

    Die drie kleine snoesjes zijn werkelijk snoepjes,
    die uitdrukking van dat berenkindje met zijn mutsje op,
    hihi...zo aandoenlijk!

    Fijn weekend meis,
    Dikke kusXXX Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Marijke, het was echt heel leuk en ik heb nog malletjes dus er komen er nog meer! Nooit gedacht dat ik het zo leuk zou vinden!
      Fijne week en dikke knuffels en liefs van Pink xxx

      Verwijderen
  3. Ha Pink.
    Wat leuk dat je cartonage bent gaan leren en je hebt meteen zo'n schattig huisje gemaakt en bekleed ook, leuk en echt heel knap.Ik zie aan de maat van je hand dat het heel klein is, oed hoor.Ik heb vroeger eens een prullenbak gemaakt , jaren gebruikt , maar daarna nooit meer iets.
    En je beertjes , ze zijn zo schattig zo op een rijtje.
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you very much for your comment! Pink