maandag 1 februari 2016

over een hippo, quilt en bearhouse nr. 7

Een nijlpaard!  a Hippo!   (free pattern: Hoppa  )





hier kun je meer foto's vinden / here you can find more pictures: hippo Hoppa

Ook ben ik begonnen aan een 7e berenhuisje; het is nog maar het prille begin en ik ben nu aan het behangen..............
I also started with bearhouse nr. 7; it's just a beginning and at the moment I'm adding wall-paper.....


 Ik heb wat plankjes weggehaald zodat er een iets groter beertje in past / I removed some boards so I can add a bigger bear.
Het huisje is ca. 36 cm hoog / the house is appr. 14,2 inches tall.
Ik vond het een tijdje geleden in de kringloopwinkel / I found it some time ago in a second-hand shop.

Aan de quilt wordt ook gewerkt!  Het gaat allemaal niet zo snel en ik had ook verkeerd garen gebruikt voor het quilten maar dat ben ik nu aan het vervangen.
I'm also working on the quilt! It's not going very fast and I also had used the wrong yarn to quilt but I'm replacing that now.


Ik quilt met de hand / I quilt by hand. 
Omdat het slecht weer is kan ik vandaag weer verder gaan; ik geniet er echt van!  Because the weather is bad I can continue today; I really enjoy it!

Fijne week!  Wishing you a wonderful week! 

3 opmerkingen:

  1. Ohhh heerlijk Pink, ontzettend leuk is dit Nijlpaard,
    hahaha die eigenwijze kop en de dikke kont, ENIG!!!
    Ttsja.....ze springt waarschijnlijk pardoes in het
    wagentje en dat kunnen de wieltjes niet dragen, hahaha.
    Geweldig om nu eens een totaal ander dier te maken.

    Ook het 7e berenhuisje waar je mee begonnen bent ziet
    er zo leuk uit. Een toppertje uit de kringloop, en leuk dat
    behangetje doet me een beetje aan Frankrijk denken.
    SPANNEND....dat gaat ongetwijfeld weer een juweeltje worden.

    En dan de vorderingen van je quilt, mooi de cirkels die
    je quilt, en inderdaad met dit soort weertype is het heerlijk
    om je bezig te houden met allerlei creatieve uitingen.

    Wij zijn is de behang fase, en toevallig ben ik ook bezig
    een ander beestje te ontwerpen maar het wil nog niet zo lukken.
    komt wel als ik weer wat meer tijd heb.

    Succes met al je vorderingen lieve Pink, stormt het
    bij jullie ook zo hevig???

    Veel liefsssssssss
    Josephine
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Josephine, nu zijn we allebei aan het behangen maar ben ik even blij dat het huisje kleiner is dan wat jullie moeten doen! Storm? Hier? Ja, dat kun je wel zeggen! Het maakt veel lawaai vanaf de zolder! Het hele huis loeit. Heeft toch wel iets gezelligs vind ik.

      Hoppa, ik vind haar zelf ook leuk en deze keer lukte het prima om te maken. Bedankt voor je lieve woorden!

      Leuk dat je ook "iets anders" maakt en zoals gewoonlijk kan ik weer niet wachten om te zien wat het is geworden. Een ding weet ik zeker: het wordt natuurlijk weer prachtig!
      Zelf weet ik nog niet wat ik nu wil maken en ga verder met de quilt.

      Sterkte met het behangen!!!

      Liefs!! Pink

      Verwijderen
  2. Little hippo is so sweet and i love him little house too Big hugs

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you very much for your comment! Pink