zaterdag 10 oktober 2015

over een rokje, schoentjes en quilt-inspiratie / about a skirt, shoes and quilt-inspiration

Van een mooi quiltstofje heb ik een rokje gemaakt voor dit beren-meisje. Ik kreeg de smaak te pakken en maakte er nog eentje. Schoentjes!!  dat dacht ik tenminste maar die zijn mislukt! Gaan in de herkansing!
From a lovely quiltfabric I made a skirt for this little bear-girl. I liked it so I made another one. Shoes!!  at least I thought so but I didn't succeed!  I'll try again!

dit beren-meisje / this bear-girl


Ze heeft ook een klein hoedje / she also has a tiny hat.  Het balletje maakte ik alweer een tijdje geleden maar ze was er meteen helemaal gek op / I made the little ball some time ago but she immediately fell in love with it.  

Gewoon een lief klein onschuldig meisje / just a sweet and innocent little girl.

Bij ons bezoek aan het museum van Villeroy en Boch in Trier zag ik prachtig tegelwerk en ik dacht meteen: quilt-inspiratie! Het grappige is dat Josephine het ook zag toen ze de foto's zag! Twee zielen een gedachte!
Ik heb niet alles gefotografeerd maar wel de dingen waarvan ik dacht dat ik er iets mee zou kunnen.
As we visited the Villeroy and Boch museum in Trier I saw beautiful tile-tableaus and I thought at once:  quilt-inspiration. Funny, Josephine thought this too when she saw the pictures!  I didn't photograph all but took some pictures of work I thought I can do something with.




Prachtig!  Gorgeous!  

Ik ben nog bezig met de rode quilt en zal die eerst afmaken / I'm still working at the red quilt and will finish that one first. 
Ik voel het meeste voor het tableau met de vogels / I prefer the tableau with the birds. 

Grappig, want ik stond daar op de trap om deze foto te nemen en wachtte tot de mensen voorbij waren. Een mevrouw keek boos naar me............en toen ze me voorbij was en zag dat ik deze foto nam zei ze :  ach so....!  Ik was dus helemaal niet van plan om haar te fotograferen : ))))))))))))))) - en ik probeer ook altijd om niet meteen te oordelen...............
Funny, because I was standing there on the stairs, waiting for the people to leave the stairs. A woman looked angry at me............and when she had passed me by and I took this picture she said:  ach so....!   ( something like aha.........)!  I didn't intend at all to photograph her : )))))))))))))))  - and also I always try not to judge just like that...........

Het is zaterdag en ik ben aan een nieuw beertje begonnen. Soms zou ik willen dat de dagen langer waren om alles te kunnen doen wat ik graag zou willen doen.
It is Saturday and I've started to work at a new bear. Sometimes I wish that the days were longer so I had time to do all I want to do.

Ik ga maar weer gauw verder! I''ll go on now! 

Ik wens je een fijne week!  I wish you a lovely week!










8 opmerkingen:

  1. Ohhh wat snoezig Pink, het is nu zeker een berenmeisje
    met haar mooie garderobe. Heel lief de rokjes die je hebt
    gemaakt met mooie bandjes en lieflijke knoopjes........ENIG!!!
    Jammer dat de schoentjes mislukt zijn, maar die krijgen we
    vast een andere keer wel van je te zien.

    Inderdaad twee zielen één gedachte wat het tegelwerk betreft,
    wat een schoonheden zijn het en zou zo'n vloertje graag ik mijn keuken
    willen hebben alleen mijn lief......????? zeker NIET ;-))))))

    De patronen zijn fantastisch en dat plateau met vogels is SUPER!!!
    Dus waarschijnlijk ga je daar mee aan de slag met quilten,
    vooral het middenstuk is erg mooi en leuk ook om te doen lijkt me,
    de vogels appliceren en zo, ben heel benieuwd hoe je dat aan gaat pakken.

    Maar eerst nu lees ik je nieuwe beertje waar je vandaag aan begonnen bent.
    Inderdaad Pink zoals je beschrijft, de tijd vliegt en een dag is zo voorbij, maar
    we mogen ons zeer rijk voelen dat verveling voor ons niet bestaat.

    Je maakt me nieuwsgierig met je nieuwe beertje, succes.................
    Hier is het nu ook een beetje een ziekenboeg, eerst Frans zo'n dag of tien,
    snotteren, hoesten, pijnlijke keel en alle ongemakken die daar bij horen.
    Met hem gaat het nu veel beter maar nu ben ik aan de beurt, jakkes.

    Ben zelf bezig met een popje waar ik een tijd geleden mee begonnen was,
    een soort van zonnekind popje maar dan een beetje anders,haha. Maar
    net als jij dat ook weleens hebt wil het maar niet vlotten, grrrr en zeker
    nu niet natuurlijk.

    Wens je een creatief weekend toe,

    Liefsssssssss van een snotterende
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach lieverd, nu zitten jullie in de lappenmand, wat naar! Goh, echt vervelend want eerst schreef lieve Riet het al een tijdje terug..........dit virus blijft hangen, weken, als je pech hebt. 6 weken bij ons maar gelukkig, het is over! Gammel gammel gammel waren die weken.

      Mooi vloertje, jazeker!!!!!!!!!!!!!!!!!! je manlief wil het niet? tja, dan houdt het op hè?! Neem hem eens mee anders naar dat museum?!!! : ))))))))))))) Die tegels zijn prachtig! Hij moet het gewoon even met eigen ogen zien misschien?! : )))))))))) en ze hebben daar grote stukken taart, misschien helpt dat?!

      Weet je, ik ben ook benieuwd hoe ik die quilt aan ga pakken! giller!

      Zonnepopjes zijn schattig, ik ben echt benieuwd Josephine. Als het even niet lukt, nou ja, gewoon even stoppen. Net als met mijn schoentjes. Je bent ook al helemaal niet lekker.

      We wensen jullie BETERSCHAP en hopen dat het niet zo lang zal duren! Sterkte!!! Rustig aan!

      Heel veel liefs van Pink (en Peter) xxx

      Verwijderen
  2. Hi Pink! I love the bear girl, and her dress. A big hug

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello Pink,
    The bear seems to be born to wear skirts! Look at the beautiful long legs :) I love the dotted skirt, I think it is exactly what the bear needs :) I hope you will make a pair of nice shoes as well.
    Thanks for sharing the amazing tiles I really enjoyed to see!
    Sincerely, Olga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. This little bear girl is so adorable Big hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. amoreeee di orso!
    bello bello bello elegante !!!
    dolcissimo!!!
    bravaaaaa!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you very much for your comment! Pink