vrijdag 13 maart 2015

quilt....bear.....doll-carriage

Leuk! ik ga iets doen met het kinderwagentje. Volgens mij is het een repro-wagentje maar daarom voor mij niet minder mooi! Verliefd...........dat was ik zodra ik het zag.
Eerst maar eens een matrasje maken, dan een dekentje en een kussentje en als dat klaar is moet er een lief klein beren-meisje gemaakt worden. Mijn beren zijn bijna altijd jongens..........ik ga mijn uiterste best dus doen!

Nice! I'm going to work on the doll-pram. I think it is a repro-carriage but for me it still is beautiful! I fell in love........the moment I saw it.
First I'll make a mattrass, then a blanket and a little pillow and when done there must be a little bear-girl born. Most of the time my bears are boys so I'll do my upper-best!



 een stukje dikker vilt....a piece of thicker felt


een hoesje.............a cover


een stukje kant a piece of lace


een matrasje!  a little mattrass!   ahhh..........!


Ik heb het patroon gelamineerd; nooit eerder gedaan maar ik vind het reuze handig. Het is wat dikker en ik kan het beter vasthouden en bewaren. De laminator hebben we ooit voor een klein prijsje gekocht en hij is heel goed.
I laminated the pattern; never done this before but it is very handy. It is a bit thicker and I can hold the pieces better and safe them better. We once bought the laminator for a small price and it works OK.



de mooie stofjes...........the lovely fabrics


het begin is er!  ik doe alles met de hand..........the start!  I do everything by hand

Wordt vervolgd     to be continued!

5 opmerkingen:

  1. oooohhhhh la carrozzina per un orso!!!!
    che cosa meravigliosa, la amo!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Pink wat een snoepie de kinderwagen. Ik kijk uit naar de rest.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow Pink, wat een ontzettend leuk kinderwagentje, waar
    kom je zoiets moois nu weer tegen??? En aan het potlood
    te zien dus ook een ukkie, echt heel schattig. Kan me
    goed voorstellen dat je hart een sprongetje maakte bij het zien.

    En wat ben j toch vindingrijk om de patronen te lamineren,
    inderdaad heb je er dan veel meer grip op. Het ik potverdorie
    net een aantal weken geleden zo'n apparaat naar de kringloop
    gebracht omdat ik er nog nooit iets mee had gedaan, Grrrrrrrrrrrrr.
    Nou ja.....weg is weg, hahaha. De baas van de kringloop keek er
    al hebberig naar, whohhahahohihohihaaaaaaaaaa.

    Heerlijk om nu die schattige stofjes bij dit project te gaan
    gebruiken, ze zijn echt schattig allemaal!!!

    Ben heel benieuwd hoe dit er allemaal uit komt te zien, een
    lekker warm matrasje staat er in ieder geval al heel lief in.
    Wat zal het weer als een feestje aanvoelen om hier mee
    bezig te zijn, en ondertussen te bedenken hoe je kleine
    beren meisje eruit komt te zien...

    Veel succes en een heerlijk weekend lief mens,

    Veel liefssssssssss
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow it,s very nice and i love your work i hope to see the next work soon big hugs Pink

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Love your pram, It is going to look the sweetest buggy in town. I can see a baby bear snuggled comfortable in there. I will be watching.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you very much for your comment! Pink