vrijdag 9 december 2016

Sampler quilt is af / finished

De quilt is af! Hij is uit de vrije hand gequilt; vond ik leuk om te doen. In de bloemenrand heb ik 40 cirkels gequilt. De afmeting is ca. 1 vierkante meter.
Ook van de achterkant laat ik een foto zien omdat ik mij niet schaam om ook de dingen te laten zien die niet helemaal goed zijn. Uiteindelijk is het een leerproces. De volgende keer zal ik de knoopjes netjes in de stof doen.
Het "medaillon" heb ik gesloten door er met een dikke wollen draad omheen te naaien. Dat was zwaar om te doen. Deze dikke draad kon ik niet in de stof trekken aan de achterkant.
Alles bij elkaar ben ik blij met deze quilt en ik moet er even een tunnel aan naaien om hem op te kunnen hangen.
Sommige quiltsters/quilters noemen het een AFFO.....    en ik sluit me er bij aan.  Nu ligt er nog een UFO te wachten (unfinished object)  en daar ga ik nu naar staren om te bedenken hoe ik verder ga!

The quilt is finished! It has been quilted free hand and I liked that. I quilted 40 circles in the flowerborder. The quilt measures appr. 39,5 inches (square).
I also show the backside of the quilt as I'm never ashamed to show the mistakes I made; afterall it is a learning-process. Next time I shall work more neat witht the knots.
The "medaillon":  I succeeded to close it by using a thick woolen thread; it was hard to stitch this. I was not able to hide the threads in the fabric at the backside.
All together I'm happy with this quilt and all I have to do now is add a tunnel to be able to hang it on a wall.
Some quiltsters/quilters call this an AFFO (stands for finished).....  and I join them. Now an UFO (unfinished object) is waiting and I will stare at it to find out how to go on!

sampler quilt

the backside
 Ik heb nu een snijmes en een liniaal en laat vol trots de eerste stroken zien die ik heb gesneden! I have a rotary cutter and a ruler now and very proud I show you the first pieces I made using them!



Bedankt voor je bezoek en een heel fijn weekend!  Thank you for your visit and I wish you a wonderful weekend!


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you very much for your comment! Pink